Käyttö- ja toimitusehdot

1. palveluntarjoaja

Vapaudentilaan
Y-tunnus: 1821582-7


2. yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Vapaudentilaan (jäljempänä ”yritys”) välisessä suhteessa. Yritys tarjoaa palveluinaan kursseja, valmennuksia, hoitoja ja tuotteita. Kurssien kieli on Suomi, hoidot ja asiakaspalvelu on saatavilla Englanniksi.


3. Sopimuksen voimassaolo

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus päättyy, kun palvelu on suoritettu loppuun.


4. Immateriaalioikeudet 

Kaikki oikeudet, mukaan lukien kaikki immateriaalioikeudet Palvelimeen ja Palveluihin kuuluvat Palveluntarjoajalle tai sen lisenssinantajille. Et saa kopioida, muokata, levittää tai millään muullakaan tavalla käyttää hyväksesi immateriaalioikeuksien alaista Palvelimessa ja/tai Palveluissa saatavilla olevaa materiaalia, ellet ole saanut tähän oikeudenhaltijoiden nimenomaista suostumusta. Kaikki tavaramerkit, tuotemerkit ja toiminimet ovat haltijoidensa omaisuutta ja niiden luvaton käyttö on kielletty.


5. Vastuuvapautuslauseke

Hoidot ja kurssit eivät ole lääketieteellisiä hoitoja tai terapiaa, eivätkä sulje pois tai korvaa niitä. Hoidot ja kurssit voivat täydentää länsimaista lääketiedettä, mahdollista lääkkeellistä hoitoa ja voivat olla lisä lääkkeellisen hoidon ohella ja niitä voidaan käyttää yhdessä lääketieteellisten hoitojen kanssa. Käänny näissä asioissa lääkärisi tai terapeuttisi puoleen. Hoitojen ja kurssien hyödyistä ja haitoista potilas keskustelee ja sopii itse yhdessä lääkärinsä tai terapeuttinsa kanssa. Asiakkaan ei tule jättää diagnosoituja sairauksia hoitamatta. Hoitojen ja kurssien tavoitteena on hyvinvoinnin tukeminen ja kärsimyksen lievittäminen. Yritys ei anna lupausta paranemisesta.

Emme lupaa, että kurssin myötä kurssilainen parantuu tai oireet helpottavat, mutta useimmiten kurssin käymällä ja harjoituksia ohjeiden mukaisesti tekemällä ihmiset ovat päässeet kertomansa mukaan eroon erilaisista oireista tai saaneet vähintään helpotusta oireisiinsa. On kuitenkin hyvä tiedostaa, että erilaisten haasteiden kirjo on niin suuri että oireiden helpottaminen voi kestää eri pituisen ajan eri ihmisillä ja haasteesta riippuen.

Kurssilainen ottaa itse vastuun siitä, että suorittaa kurssin tässä asiakirjassa annettujen ohjeiden mukaisesti. Kurssilaisten edellytetään ottavan täydellinen vastuu omasta psyykkisestä ja/tai fyysisestä hyvinvoinnistaan sekä kurssin aikana että sen suorittamisen jälkeen.


6. Vakuutus

Vapaudentilaan yritys ei vakuuta oppilaita tapaturman varalta. Suosittelemme, että oppilalla on kurssille tullessaan oma voimassa oleva vapaa-ajan tapaturmavakuutus, joka löytyy kotivakuutuksesta.


7. hinnat

Yrityksellä on oikeus muuttaa palveluidensa hintoja. Verkkokaupassa näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ALV 24 % tai ALV 10%.


8. Maksuehdot

Yritys tarjoaa palveluille eri maksutapoja (verkkopankki- ja luottokorttimaksut). Käytettävissä olevat maksutavat näkyvät ostoksen tekemisen yhteydessä.

Yritys käyttää maksunvälityspalveluna Stripea (Stripe Payments Europe, Ltd) ja Kajabia (Kajabi LLC). Stripe tai Kajabi tai niiden välittämät maksupalvelut voivat näkyä maksua suorittaessa ja tiliotteella maksun saajana. Lue Stripen käyttöehdot ja Kajabin käyttöehdot.

Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Yritys siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi. Perintätoimisto käyttää maksamattomien laskujen perintään vapaaehtoista ja oikeudellista perintää. Laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut.

Yritys voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen (myös osamaksuerien) takia, jos maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaan maksuvelvollisuutta.

Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Esimerkiksi, jos asiakas ostaa palvelun osamaksulla, tällöin maksuvelvollisuus voi siirtyä täysin asiakkaan ja osamaksupalvelua tarjoavan yrityksen väliseksi. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot maksutapaa valittaessa.


9. Osamaksu

Osamaksu tarkoittaa maksuvaihtoehtoa, jossa asiakas maksaa tietyn rajallisen määrän osamaksuja päästäkseen käyttämään palvelua. Osamaksujen määrä on rajallinen ja asiakas sitoutuu ostoa tehdessä maksamaan kaikki tulevat osamaksuerät.

Ensimmäinen osamaksuerä veloitetaan heti oston yhteydessä. Tämän jälkeen seuraavat erät veloitetaan kuukauden välein. Tulevat erät veloitetaan automaattisesti asiakkaan antamalta maksuvälineeltä.

Jos automaattinen osamaksun veloittaminen asiakkaan antamalta maksukortilta ei onnistu, pääsy ostettuihin palveluihin katkeaa välittömästi. Pääsy palveluihin aukeaa, kun käyttäjätili aktivoidaan uudelleen sen jälkeen, kun asiakas on suorittanut maksamattoman osamaksuerän. Palveluiden katkeaminen ei poista asiakkaan maksuvelvollisuutta tulevista tai maksamatta jääneistä osamaksueristä.

Jotta osamaksueriä ei jäisi maksamatta, asiakkaan tulee huolehtia, että maksukortilla tai muulla maksuvälineellä on riittävästi varoja osamaksuerien maksamiseen.

Jos asiakkaalle on kertynyt useita maksamattomia osamaksueriä, yrityksellä on oikeus veloittaa asiakkaan tililtä välittömästi kaikki maksamattomat osamaksuerät yhdellä kerralla. Jos automaattinen maksun veloitus ei toistuvista yrityksistä ja sähköpostitse lähetettävästä huomautuksesta huolimatta onnistu, yrityksellä on oikeus veloittaa asiakkaalta kaikki maksamattomat sekä kaikki jäljellä olevat maksuerät yhdellä laskulla 14 päivän maksuajalla.

Jos osamaksu joudutaan veloittamaan automaattisen veloituksen sijaan laskulla, yritys lisää laskuun maksumuistutuslisän.


10. Tuotteiden toimitusehdot

Nouda maalaus taidetilastamme:

Lento Art Space
Siuntionkatu 3
00510 Helsinki
Alppilasta Linnanmäen vierestä.
Sovi aika erikseen.


Toimitus:

Suomeen maalauksen koosta riippuen maksaa 15-80 euroa + toivotut lisäpalvelut.

  • Matkahuolto kuljettaa kotimaassa maksimissaan XXL Leveä 30x120x150, johon Paketille Ovelle-kuljetus sovitusti lisämaksulla 12,90 euroa. Matkahuollon Varovasti-palvelun lisähinta on 10 euroa.
  • Posti kuljettaa kotimaassa maksimissaan 60x80x150 cm, johon Paketille Ovelle-kuljetus on pakollinen ja se Sovitusti-vaihtoehdolla lisämaksulla 12,90 euroa. Postin Särkyvää-palvelun lisähinta on 10,90 euroa.

Tuotteita ei toimiteta loma-aikoina, mutta niitä voi tilata silloinkin normaalisti.

Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.


Tuotteen palautus:

Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Tarkista toimitus ja tilaamasi tuote heti sen saatuasi ja ilmoita virheistä viivytyksettä verkkokaupalle. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Ota palautus- ja vaihtotilanteissa aina ensin yhteyttä sähköpostitse [email protected] . Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuote tulee lähettää takaisin samassa paketissa, jossa se on toimitettu. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Pelkkä tilattujen tuotteiden palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman erillistä peruutusilmoitusta ei riitä kaupan perumiseen, vaan noutamatta jätetty paketti katsotaan toimitetuksi ostokseksi. Velvoite peruutusilmoituksen tekemisestä on asiakkaalla.
Verkkokauppa ei takaa teosten värien toistumista oikein verkkokaupassa. Värien toistumiseen vaikuttavat esimerkiksi tietokoneen tai puhelimen näyttö ja laitteen asetukset.


11. Ehtojen muutos

Yritys pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön ja päättämään sen jälkeen, haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, yrityksen sivustojen ja palveluiden käyttö tulee välittömästi lopettaa.


12. henkilötietojen kerääminen ja luovuttaminen

Yritys noudattaa kaikessa henkilötietojen keräämisessä ja käsittelyssä tietosuojalakia.
Yrityksen rekisteri- ja tietosuojaseloste löytyvät yrityksen verkkosivuilla.


13. Vastuunrajoitukset

Yritys ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Yritys ei vastaa verkkosivuston käytön yhteydessä esiintyneistä teknisistä häiriöistä ja siitä seuraavasta puutteellisesta tilausten käsittelyssä eikä kolmansien osapuolien tarjoamien palveluiden, kuten kurssialustan, toimintahäiriöistä (kuten järjestelmien toimintahäiriöt ja viiveet maksujen siirtymisessä) eikä sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita.

Yritys ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden aikaansaamista tuloksista. Yritys ei näin ollen takaa sitä, että tämän palvelut välittömästi tuottavat asiakkaalle rahallista tuottoa.


14. Erimielisyydet ja sovellettava laki

Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta muutoin, pyritään ne ratkaisemaan asiakkaan ja yrityksen välisillä neuvotteluilla.

Kuluttaja-asiakas: mikäli palveluita tai muutoin sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttaja voi olla myös yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan yrityksen kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa, elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.